آشنایی با سامانه دانش آموزی سناد و اطلاع رسانی سناد

از طریق این پایگاه تلاش داریم تا جدید ترین اخبار حوزه دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش را در اختیار عموم کاربران قرار دهیم

آشنایی با سامانه دانش آموزی سناد و اطلاع رسانی سناد

از طریق این پایگاه تلاش داریم تا جدید ترین اخبار حوزه دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش را در اختیار عموم کاربران قرار دهیم

خونگیری مشکوک از دانش‌آموزان در تاکستان/سه نفر بازداشت شدند

خونگیری با سرنگ مشترک در دبیرستانی در قزوین/ چه قدر ما هوشیار هستیم؟

خبرگزاری سناد _ خون گیری از دانش آموزان مدرسه دخترانه‌ی سماء به بهانه‌ی آزمایش قند توسط فردی ناشناس موجب تحصن خانواده های این دانش آموزان درشبکه بهداشت تاکستان شد.


جزئیات خون‌گیری مشکوک از دانش‌آموزان دختر یک مدرسه در قزوین

به گزارش پرتال خبری سامانه های دانش آموزی ,شخصی با مراجعه به دبیرستان دخترانه سماء در تاکستان خود را کارمند هلال احمر معرفی کرد و با ارائه نامه‌ای از سوی اداره هلال احمر و کارت شناسایی می‌گوید که جهت تست قند خون به مدرسه آمده است اما او با یک سرنگ مشترک اقدام به خون‌گیری از دانش آموزان می‌کند. دانش آموزان نیز این مساله به خانواده خود اطلاع دادند که موجب شکایت والدین دانش آموز شد. با اعتراض و شکایت اولیا و هماهنگی نیروهای امنیتی و حراست فرد مذکور شناسایی و با دستور دادستان محترم شهرستان بازداشت می‌شود و‌ هم‌اکنون در زندان چوبین‌در به سر می‌برد.
متعاقب آن دیروز از دانش آموزان و اولیاء آنها درخواست می‌شود جهت انجام آزمایشات پزشکی و چکاب کامل برای روشن شدن انتقال احتمالی بیماری‌های ویروسی و خونی به دلیل استفاده از سرنگ مشترک در شبکه بهداشت تاکستان حضور یابند.
حسن آصفی (مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین) در این‌باره گفت: طبق صحبت‌هایی که من با دکتر مهرام (رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین) داشته‌ام، عنوان شد که مشکلی در این زمینه پیش نیامده و خوشبختانه با توجه به نتیجه آزمایشات هیچ کدام از  دانش‌آموزان بر اثر سرنگ مشترک دچار آلودگی ندشده‌اند اما فردی که به مدرسه رفته، وابسته به هلال احمر نبوده است. ما این موضوع را به صورت کتبی و تلفنی با آموزش و پرورش درمیان گذاشته‌ایم.
وی ادامه داد: در حال حاضر آزمایشات لازم از دانش آموزان گرفته شده، مضاف بر آن امروز آزمایشات تکمیلی توسط دو متخصص دیگر صورت می‌گیرد اما نتیجه تمام آزمایشاتی که دیروز گرفته شد، همگی منفی بوده است.
او افزود: آموزش و پرورش همواره در مواجهه با این مسائل بسیار سخت‌گیر است اما ظاهرا این فرد را تاحدی می‌شناختند.
هم اکنون مرکز بهداشت تاکستان به والدین دانش آموزان اطمینان داده که آنان را نسبت به انتقال احتمالی بیماری‌ها واکسینه خواهد کرد.
این خبر میتواند حواشی زیادی به دنبال داشته باشد. از جمله اینکه چرا مدیر مدرسه قبل از شروع فرایند خونگیری از آموزش و پرورش تاییده نگرفته است؟
چرا تاییده های مربوطه از هلال احمر شهرستان اخذ نشده ؟
چرا مربی بهداشت این مدرسه بر خونگیری نظارت نداشته است؟
و سوالی که اینجا خیلی مهم است
چرا دانش آموزان این مدرسه آگاهی کافی نداشته اند؟
هر جور حساب کنیم در بحث آموزش کم کاری زیادی داریم. این اتفاق افتاده و امیدواریم برای هیچ یک از دانش آموزان در کوتاه مدت و بلند مدت اتفاق بدی نیفتد. اما کمی به عنوان افراد مسئول در جامعه نسبت به آموزش فرزندان خود احساس مسئولیت کنیم .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.