آشنایی با سامانه دانش آموزی سناد و اطلاع رسانی سناد

از طریق این پایگاه تلاش داریم تا جدید ترین اخبار حوزه دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش را در اختیار عموم کاربران قرار دهیم

آشنایی با سامانه دانش آموزی سناد و اطلاع رسانی سناد

از طریق این پایگاه تلاش داریم تا جدید ترین اخبار حوزه دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش را در اختیار عموم کاربران قرار دهیم

آموزش و پرورش قربانی مشکلات اقتصادی دولت می‌شود

قربانی شدن آموزش و پرورش در برابر مشکلات اقتصادی دولت

کانون تربیت اسلامی در رابطه با بودجه ۹۸ و انتظار معلمان نامه‌ای را خطاب به نمایندگان مجلس نوشته که در آن تاکید شده است: دولت قصد دارد مشکلات اقتصادی خود را با صرفه‌جویی در هزینه‌های آموزش و پرورش جبران کند.


 

به گزارش پرتال خبری سناد، کانون تربیت اسلامی درباره بودجه 98 و انتظار معلمان از نمایندگان، نامه‌ای را خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین کرده‌ است.


در این نامه تاکید شده است: چنانکه استحضار دارید تعالی و ترقی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یک کشور و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد محصول و نتیجه نظام آموزشی و تربیتی آن کشور است. در این میان معلمان محوری‌ترین نقش را دارند و به راستی آنها پرچم‌دار تغییر و تحولات آتی و مسئول تمام مقدراتی هستند که در آینده برای جامعه رقم زده می‌شود.


اگرچه توجه به تعلیم و تربیت استحکام بنای پیشرفت و تعالی را امکان‌پذیر می‌سازد و رشد آموزش و پرورش هم به توسعه منابع انسانی آن بستگی دارد، اما در چند سال اخیر به ویژه در لایحه بودجه سال جاری این توجه به تدریج کاهش یافته و دولت‌مردان تلاش دارند سهم این نهاد سرنوشت‌ساز و تحول آفرین را از بودجه دولت تنزل دهند و دانسته و ندانسته به جایگاه حاکمیتی آن خدشه وارد آورند.


در این نامه همچنین آمده است هرچند براساس بند دوم سیاست‌های کلان تحول در آموزش و پرورش «سند ابلاغیه رهبر معظم انقلاب»، قانون خدمات کشوری و بند دهم راهبردهای کلان سند تحول بنیادین بر حاکمیتی بودن آموزش و پرورش تاکید شده است، اما از لایحه بودجه سال 98 چنین استنباط می‌شود که دولت قصد دارد مشکلات اقتصاد و ناکارآمدی احتمالی خود را با صرفه‌جویی در هزینه‌های آموزش و پرورش و خرید خدمات با عنوان و سرپوش «توسعه مشارکت بخش خصوصی» جبران کند.


این نگاه چنان بر برنامه‌های پیشنهادی به خصوص لایحه بودجه سیطره انداخته که گویی دست‌اندرکاران آنها سیاست‌های مالی را تنظیم‌گر و تعیین کننده اصلاحات ساختاری و فرایندی آموزش و پرورش می‌دانند.


کاهش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، تعلل و تعلیق در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان با عدم تخصیص مالی به آن و مکلف کردن آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی 98 - 99 به اجرای خرید خدمات برای 10 درصد از دانش‌آموزان تحت پوشش علاوه بر دانش‌آموزان مشمول فعلی همه نشاندهنده بی‌مهری به نظام آموزش و پرورش کشور است. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.