آشنایی با سامانه دانش آموزی سناد و اطلاع رسانی سناد

از طریق این پایگاه تلاش داریم تا جدید ترین اخبار حوزه دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش را در اختیار عموم کاربران قرار دهیم

آشنایی با سامانه دانش آموزی سناد و اطلاع رسانی سناد

از طریق این پایگاه تلاش داریم تا جدید ترین اخبار حوزه دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش را در اختیار عموم کاربران قرار دهیم

شهردار مدرسه تمرینی برای مدیریت زندگی اجتماعی است

فواید طرح شهردار مدارس برای دانش آموزان


 

به گزارش خبر کزاری سناد، دکتر منصور باقرصاد قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم انتخاب شهردار مدرسه که در مدرسه دخترانه بهجتیه با حضور مدیران شهری و آموزش های شهروندی شهرداری تهران، آموزش و پرورش منطقه یک، شهرک قمر بنی هاشم (ع)، روحانیون و... برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: انتخاب شهردار مدرسه یعنی اینکه مسئولیت اداره مدرسه را در کنار مدیر مدرسه به شهردار مدرسه می دهیم تا یاد بگیریم و تمرین کنیم در آینده چگونه در اجتماع زندگی و آن را مدیریت کنیم.

 

صادق صادق پور مدیر آموزش و پرورش منطقه یک نیز شهردار مدرسه را طرحی برای تقویت مولفه هایی چون اعتماد به نفس، روحیه کار جمعی، طاقت شکست و ابتکار عمل در دانش آموزان دانست.

 

مجید سعادتمندی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک نیز در این مراسم خاطر نشان ساخت : نوزدهمین مرحله طرح انتخابات شهردار مدرسه با هدف شخصیت بخشیدن به نوجوانان و جوانان با تاکید بر اهمیت آنان به عنوان سازندگان فردای جامعه، تمرین و آشنا شدن با تصمیم گیریهای جمعی،  بالا رفتن سطح آگاهی دانش آموزان با مسائل ایمنی ،رعایت حقوق دیگران، تقویت مسئولیت پذیری و... در 20 مدرسه منتخب به تفکیک مدارس دخترانه و پسرانه و در مقطع متوسطه اول انجام می شود.

 

 وی گفت:  در حال حاضر نگاه ما به مدرسه علاوه بر بحث آموزش مباحث علمی و فرهنگی، کانونی مهم برای اصلاح و تربیت آموزه های شهروندی است و شهرداران مدارس باید رفتار مناسب و مسئولیت پذیری را به عنوان یک شهروند در مدارس آموزش ببینند  تا بتوانند در تصمیمات شهر تاثیر گذار باشند.


گفتنی است در این طرح دانش آموز منتخب به عنوان شهردار مدرسه ،هشت نفر دیگر را به عنوان معاونان خود در زمینه های فرهنگی، ورزشی ،درسی و ... انتخاب می‏کنند تا با مشارکت هم بتوانند مشکلات مدرسه را با تصمیم گیری و انتخاب درست حل نمایند و سازنده شهر و کشور خود باشند.

سند ۲۰۳۰ از دستورکار آموزش و پرورش خارج شده است

برنامه‌های آموزش وپرورش درخصوص سند ۲۰۳۰ از دستورکار خارج شده است


خبر گزاری سناد _ عبدالرسول عمادی گفت: سند ۲۰۳۰ از دستورکار آموزش و پرورش خارج شده است و سند تحول آموزش و پرورش با جدیت بیشتری در حال پیگیری است.


 
به گزارش پرتال خبری سناد، عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در واکنش به پرسش مخاطبان درباره «اهتمام در اجرای سند۲۰۳۰ اهمال در سند تحول آموزش وپرورش»، اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ کاملاً از دستورکار آموزش و پرورش خارج شده است و به عبارتی دیگر با دستور معاون اول رئیس‌جمهور بعد از رهنمودهای مقام معظم رهبری، سند ۲۰۳۰ به طور کلی کنار گذاشته است و هر چیزی در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش را تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: اگر موردی است که رسما با استناد به مفاد سند ۲۰۳۰ در حال اقدام است، باید اطلاع داده شود؛ ولی نمی‌شود هر برنامه‌ای که در آموزش و پرورش اجرا می‌شود را عده‌ای سوءظن داشته باشند و بخواهند به سند ۲۰۳۰ وصل کنند، چرا که سند ۲۰۳۰ به هیچ وجه در آموزش و پرورش قابل اجرا نیست.

عمادی با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش در حال اجراست، گفت: برنامه زیرنظام‌های سند تحول آموزش و پرورش به تصویب رسیده و در سال ۱۳۹۸ با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. 

وی تصریح کرد: یک سال است که این سند بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، هر چند از سال ۹۰ اجرایی و عملیاتی شده است، ولی در این یک سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

بازگرداندن دختران ترک تحصیل کرده به چرخه آموزش/ ارتقای سلامت روان دانش آموزان در گرو سلامت روان معلم

طرحی برای بازگرداندن دختران ترک تحصیل کرده به چرخه آموزش


خبرگزاری سناد  _ در دفتر امور زنان آموزش و پرورش طرح‌هایی در دست اجراست که قرار است خروجی آنها به ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان و بازگرداندن دختران ترک تحصیل کرده به چرخه آموزش منتهی شود.


 


بازگرداندن دختران ترک تحصیل کرده به چرخه آموزش/ ارتقای سلامت روان دانش آموزان در گرو سلامت روان معلم


به گزارش پرتال خبری سامانه های دانش آموزی و به نقل از مهر، فرحناز مینایی پور مدیر امور زنان وزارت آموزش و پرورش درباره مفاد موافقتنامه‌ای که به تازگی میان این دفتر و دفتر امور زنان ریاست جمهوری به امضا رسیده است، اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه سه طرح را تا آخر سال برای دانش آموزان دختر و بانوان معلم در سطح کشور اجرا خواهیم کرد. این طرح ها بر اساس ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه صورت گرفته است.


وی ادامه داد: در طرح اول که عنوانش حمایت از برنامه های آموزشی و طرح های فرهنگی است ما کارگاه های آموزشی ارتقای مهارت های آموزشی و پرورشی معلمان در متوسطه اول را خواهیم داشت که به مدت ۲۴ ساعت، ۲ هزار مدرس را در سراسر کشور و در ۱۲ محور شامل شادی و نشاط، امید، خوشبینی، ابراز وجود مثبت، شیوه مثبت مقابله با استرس و...آموزش می دهیم.


مینایی پور با بیان اینکه در مرحله اول ۶۴ مدرسه تربیت می شوند که از هر استان دو نفر انتخاب می شوند، بیان کرد: این طرح سراسر کشور اجرا می شود و در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت. ما این طرح را به جهت افزایش سطح سلامت روانی و جسمانی معلمان و بالا بردن آگاهی های آنها اجرا می کنیم تا بتوانند نسل آینده را با روشی سالم و با نشاط پرورش دهند. اگر معلمی شیوه برخورد درست با مسائل زندگی را آموزش ببیند ناخوداگاه لا به لای تدریس خود این مفاهیم را به دانش آموزان منتقل می کند و یا با رفتارشان الگوی موثری برای دانش آموزان خواهد بود.


مدیر امور زنان وزارت آموزش و پرورش درباره طرح دوم این موافقت نامه اظهار کرد: در طرح دوم ما به دنبال ارتقا آگاهی دانش آموزان دختر با توجه به جایگاه، نقش و کارکردهای نهادهای مدنی هستیم و سعی می کنیم در این طرح سطح انگیزش دانش آموزان دختر را برای حضور در فعالیت های مدنی ارتقا دهیم. سود اجرای چنین طرحی این است که آنها یاد می گیرند در زمینه های مثبت مدنی دور هم جمع شوند و شور و هیجان ذاتی این سن را برون ریزی کنند. در نهایت هدف این طرح کاهش آسیب های اجتماعی است.


وی در ادامه درباره سومین بند این موافقت نامه نیز گفت: ما یک بسته عملیاتی برای بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل به تفکیک شرایط استانی ۵ استان کشور آماده خواهیم کرد.


مینایی پور با اشاره به اجرای این طرح در استان های آذربایجان غربی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان بیان کرد: ما در ماه های باقیمانده تا پایان سال سعی می کنیم عوامل موثر در ترک تحصیل دختران در این استان ها را شناسایی کنیم و در ادامه راهکارهای موثر ماندگاری در تحصیل را ارائه دهیم و در مرحله سوم نیز پیشنهاد شیوه بازگردان این دختران به چرخه آموزش را ارائه دهیم. 

تقویت حافظه و داشتن مغز هوشیار با دم نوشی فوق العاده

دمنوشی فوق العاده برای افزایش هوشیاری دانش آموزان

خبرگزاری سناد _ یک کارشناس تغذیه گفت: در شب های قبل از امتحان بهتر است از دم نوش رقیق عسل و نعناع به جای کافئین به منظور افزابش هوشیاری استفاده کرد.




به گزارش پرتال خبری سناد، مریم شیرمستی کارشناس تغذیه گفت : لازم است در ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند تا بتوانند از حافظه خود حداکثر استفاده را داشته باشند.
وی استفاده از غذا‌های پرحجم، چرب و نفاخ را برای ایام امتحانات نامناسب دانست و افزود: این غذا‌ها مدت بیشتری در معده می‌مانند که این امر خون رسانی به سایر قسمت‌های بدن از جمله سلول‌های مغزی را کاهش می‌دهد و خواب آلودگی را نیز در پی خواهد داشت.
شیرمستی غذا‌های سرخ کردنی، فست فود، کله پاچه و ... را از جمله این غذا‌ها دانست که مصرف آن‌ها برای ایام امتحانات مناسب نیست.

این کارشناس تغذیه خواب کافی را نیز از دیگر اصول مهمی عنوان کرد که افراد باید در ایام امتحانات مد نظر داشته باشند. دم نوش رقیق نعناع و عسل توصیه شیرمستی برای افزایش هوشیاری در ایام امتحانات بود که اثر دائمی تری بر سلول‌های مغزی دارد. وی گفت: استفاده از سیب قرمز و فلفل سیاه نیز در ایام امتحانات برای بهبود عملکرد حافظه مفید است.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اهمیت وعده صبحانه قبل از امتحان نیز، خاطرنشان کرد: استفاده از شیره خرما و انگور، عسل، حلواشکری یا یک بشقاب فرنی همراه با بادام پودر شده برای این وعده مناسب است.

این کارشناس تغذیه معتقد است، استفاده از غذا در ایام امتحانات باید در وعده‌های متعدد و با حجم کمتری در هر وعده باشد تا قندخون فرد نیز در طی روز و زمان درس خواندن متعادل بماند. وی ادامه داد: در ایام امتحانات لازم است به منظور جلوگیری از افت فشار خون، آب کافی به بدن فرد برسد و همچنین از بروز گرسنگی پیشگیری شود.

بیانیه ۱۶۰ نماینده خطاب به رئیس‌جمهوری درباره معلمان

عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه ۱۶۰ نماینده خطاب به رئیس‌جمهور درباره اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را قرائت کرد

خبرگزاری سناد _ نمایندگان در حمایت از نظام رتبه‌بندی معلمان بیانیه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهور صادر کردند.



 به گزارش سناد _ محمدعلی وکیلی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی دیروز (یکشنبه ۱۱ آذر) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۶۰ نماینده خطاب به رئیس‌جمهور درباره نظام رتبه‌بندی معلمان را قرائت کرد.


متن بیانیه به شرح زیر است:


براساس جزء ۲ بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص با شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی معلمان و مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول و نقشه جامع کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه سنواتی به عنوان سند بالادستی یکی از تکالیف دولت جنابعالی را تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان می‌داند، اکنون پس از گذشت دو سال از عمر برنامه ششم توسعه متأسفانه تخصیص اعتبارات لازم برای اجرایی نمودن این امر در بودجه‌های سنواتی محقق نگردیده است. از آنجا که سال ۹۸ سال سوم اجرای برنامه ششم توسعه می‌باشد، اجرای نظام رتبه‌بندی نیازمند عزمی فراتر از یک وزارتخانه و سازمان دارد.


لذا اینجانب و جمعی از نمایندگان مجلس و امضاکنندگان این نامه از جنابعالی به عنوان رئیس دولت و مسئول قوه اجراییه کشور درخواست داریم در راستای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان عزیز ایران اسلامی دستور پیش‌بینی و تخصیص اعتبارات لازم در جهت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۹۸ کل کشور را صادر فرمایید.